fallback

Twitter: Русия е похарчила над 1000 долара за шест реклами, свързани с Brexit

Социалната мрежа все още не е направила пълен анализ на руското влияние в платформата ѝ върху вота за напускане на ЕС

12:59 | 14.12.17 г. 7

Социалната мрежа Twitter разкри, че руски акаунти са похарчили 1031,99 долара за купуването на шест реклами, свързани с Brexit, в платформата по време на миналогодишния референдум, на който британците трябваше да изберат дали искат да останат в Европейския съюз (ЕС), пише TechCrunch.

Въпросните реклами са купени по време на периода на регулация на политическите кампании, свързани с проведения през юни 2016 г. референдум, и по-специално между 15 април и 23 юни 2016 г.

Информацията е разкрита в рамките на продължаващо вътрешно разследване на Twitter за възможна намеса в Brexit, инициирана по заявка от британската парламентарна комисия, която разследва фалшивите новини.

Изборната комисия във Великобритания, която съблюдава процедурата по изборите в страната и регулира финансирането на кампаниите, също писа на социалните мрежи, като ги помоли да проверят за потенциална намеса на Русия в Brexit, като част от продължаващите усилия за проверка дали чрез използване на дигитални реклами и ботове в социалните мрежи не са нарушени регулациите на политическите кампании.

По-рано вчера Facebook заяви, че е открила три „имиграционни“ реклами, купени от акаунти, зад които стои Русия, които са се появили преди вота за Brexit. Според компанията те са генерирали общо 200 гледания.

И все пак разследването на Facebook до момента се простира само в платеното съдържание от руски акаунти, така че не е ясно колко свързана с Brexit пропаганда е била разпространена от руски акаунти в платформата, като се има предвид, че съдържанието е било споделяно свободно с хората във Facebook.

Във Великобритания беше разкрито, че агенти на Кремъл дори са използвали събитията във Facebook, за да организират реални срещи. През октомври Facebook потвърди, че около 126 млн. американски потребители на Facebook са видели съдържание, генерирано от Русия, на нейната платформа.

От гледна точка на Brexit Facebook и Twitter все още не са дали пълен анализ на ситуацията и все още не е ясно колко голямо е потенциалното влияние на пропагандата на Кремъл върху референдума за напускане на ЕС.

Говорител на Twitter е отказал да отговори на допълнителни въпроси.

Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:32 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още